Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

BELEDİYEMİZDE GÖREVLİ MEMEURA BAŞARI BELGESİ HAKKINDA

887 gösterim
10 Ağustos 2017 4- Personel ve Yazı İşleri kategorisinde Hakan BÜKER sordu
SELAMIN ALEYKÜM HOCAM BELEDİYEMİZDE GÖREV YAPMAKTA OLAN 2 MEMUR ARKADAŞA BELEDİYE BAŞKANIMIZ TARAFINDAN 657 DMK 122 MD İSTİNADEN BAŞARI BELGESİ VERMEYİ DÜŞÜNÜYOR BU BAŞARI BELGESİNİ İTA AMİRİ OLARAK BELEDİYE BAŞKANI MI? YOKSA İLÇE KAYMAKAMI MI? ONAYLAYACAKTIR. AYRICA BELEDİYE BAŞKANI SÖZ KONUSU BAŞARI BELGESİ VEREBİLİR Mİ? SAYGILAR KOLAY GELSİN..

1 cevap

10 Ağustos 2017 S.YÜCEL cevapladı

Sorunuzda belirtilen 657 sayılı DMK'nun 122'nci maddesi hükmü " Görevli oldukları kurumlarda olağanüstü gayret ve çalışmaları ile emsallerine göre başarılı görev yapmak suretiyle; kamu kaynağında önemli ölçüde tasarruf sağlanmasında, kamu zararının oluşmasının önlenmesinde ve önlenemez kamu zararlarının önemli ölçüde azaltılmasında, kamusal fayda ve gelirlerin beklenenin üzerinde artırılmasında veya sunulan hizmetlerin etkinlik ve kalitesinin yükseltilmesinde somut olaylara ve verilere dayalı olarak katkı sağladıkları tespit edilen memurlara, merkezde bağlı veya ilgili bakan, illerde valiler, ilçelerde kaymakamlar tarafından başarı belgesi verilebilir. .." hükmü yer aldığından, başarı belgesini belediye başkanları veremez.  Ancak, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49'ncu maddesinde belirtilen "Sözleşmeli ve işçi statüsünde çalışanlar hariç belediye memurlarına, başarı durumlarına göre toplam memur sayısının yüzde onunu ve Devlet memurlarına uygulanan aylık katsayının (20.000) gösterge rakamı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarı geçmemek üzere, hastalık ve yıllık izinleri dâhil olmak üzere, çalıştıkları sürelerle orantılı olarak encümen kararıyla yılda en fazla iki kez ikramiye ödenebilir" yolundaki hükmü, Encümen gündemine getirebilir.

...