Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

taşeron işçilerin belediye şirketine geçiş işlemlerinde muhasebe konusunda

1,294 gösterim
19 Mart 2018 9- Diğer kategorisinde Baybel sordu
Merhaba sayın hocam

taşeron işçilerin belediye şirketine geçiş işlemlerinde muhasebe konusunda herhangi bir bilgi var mıdır?

(Fatura bastırılacak mı, harcama kalemleri aynı mı olacak, maaş ödeme dönemleri ve sgk işlemleri gibi durumlar nasıl olmalıdır. Şirket muhasebesini belediye muhasebesiyle biz mi yaparız yoksa dışarıdan serbest muhasebeci mi yapar bu gibi durumlar için ne yapmalıyız yardımcı olursanız sevinirim iyi çalışmalar)

1 cevap

22 Mart 2018 S.YÜCEL cevapladı
1_ Belediyenin şirketine aktarılan taşeron işçilere belediye bütçesinden yapılacak ödemelerin muhasebe kaydı, daha önce hizmet alımı yaptığınız taşeron şirketine uyguladığınız usulüne aynısıdır.
2_Şirket muhasebesini belediyenin mali hizmetler müdürlüğü tutamaz.şirket kendi muhasebesini Ticaret Kanunu hükümleri doğrultusunda kendisi tutar yada tutturur.
...