Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Belediyede Müdür olan bir personelin,Başka belediyedeki müdürlüğe ikinci görev olarak bakması

267 gösterim
3 Eylül 2018 5- Mali Hizmetler kategorisinde Yaşar sordu
Sayın Hocan, Belediyede Mali Hizmetler Müdürlüğü görevini asil olarak yürüten personelin, Başka Belediyede Boş olan Mali Hizmetler müdürlüğüne ikinci görev olarak bakması durumunda, ikinci görevden dolayı alacağı ücret nasıl hesaplanır ve ödenir.?

1 cevap

3 Eylül 2018 S.YÜCEL cevapladı

657 sayılı DMK'nun 'Vekalet, ikinci görev aylık ve ücretleri ile diğer ödemeler' başlıklı 175'nci maddesinde " Bir göreve vekaleten atanan memurlara vekalet edilen görevin kadro derecesinin birinci kademesinin üçte biri, açıktan atananlara ise (Köy ve kasaba imamlığı kadrolarına atananlara 146 ncı maddede yazılı asgari ücret aylık tutarından aşağı olmamak üzere) üçte ikisi verilir. Bulundukları yerden başka bir yerdeki bir göreve vekalet suretiyle atananlara, Harcırah Kanununun geçici görevle başka yere gönderilenlere ilişkin hükümleri uygulanır.  Ancak, kurum içinden veya diğer kurumlardan vekalet edenlere vekalet aylığı ödenebilmesi için, vekilin asilde aranan şartları taşıması zorunludur.  88 inci maddeye göre ikinci görev verilen memurlara, bu görevleri karşılığında aylık ödenebilmesi için boş bir kadroya ait görevin ikinci görev olarak yürütülmesi gerekir. Bu şekilde görevlendirilenlere, görevlendirildikleri kadro derecesinin ilk kademe aylığının üçte ikisi ödenir. Ancak, sağlık grup başkanlığı, baştabip ve baştabip yardımcılığı hizmetlerinin ikinci görev olarak yürütülmesi halinde kadro şartı aranmaz ve bu hizmetleri yürütenlere almakta oldukları aylığın üçte ikisi ikinci görev aylığı olarak ödenir. Açıktan vekil olarak atananlar bu Kanunla memurlara tanınan sosyal haklardan da yararlanırlar ve bunlara ödenecek vekalet aylığının hesabına memuriyet taban aylığı da dahil edilir." denilmiş olup, ödeme 2'ci görevin yapıldığı kurum bütçesinden karşılanır.

...