Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Hocam Sorum Detayda Olup İlginize Teşekkür Ederim Saygılarımı Sunarım

196 gösterim
15 Ekim 2018 4- Personel ve Yazı İşleri kategorisinde yeşil sordu
Hocam kurumumuz bünyesinde ayniyat saymanı kadrosunda bulunan personele Belediyemize ait taşınmaz kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesine yönelik görevlendirme yapmamızda her hangi bir aykırılık söz konusu mu SAYGIALRIMLA

1 cevap

16 Ekim 2018 S.YÜCEL cevapladı
16 Ekim 2018 S.YÜCEL düzenledi

KAMU İDARELERİNE AİT TAŞINMAZLARIN KAYDINA İLİŞKİN YÖNETMELİK'İN

'Taşınmaz kayıt ve kontrol işlemleriyle ilgili görev, yetki ve sorumluluklar' başlıklı 6'ncı maddesinde " 

 Taşınmaz kayıt ve kontrol işlemleri ile görevli birim ve personel; 

a) Kayıtların mevzuata uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını ve bu kayıtlara ilişkin bilgisayar programı, defter ve belgelerin denetime hazır şekilde muhafaza edilmesini sağlamakla, 

b) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda kayıt, defter ve belgelerini devir ve teslim etmek, göreve başladıklarında devir ve teslim almakla,

 c) (Değişik: 3/6/2014-2014/6455 K.) Yapılan kayıt ve işlemlerden dolayı harcama yetkililerine karşı sorumlu olup, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuatı gereğince harcama yetkilisi adına hazırlayacakları Ek 1’deki Kayıt Planına göre oluşturulan formları, en geç yedi gün içinde muhasebe hizmetlerini yürüten muhasebe birimine ve mali hizmetler birimine; işlemin yapıldığı ayı takip eden ay sonuna kadar, Aralık ayı içinde işlem yapılanlar ise aynı ayın sonuna kadar, maliki kamu idaresine göndermekle, yükümlüdür" denilmiş olup, söz konusu yönetmelik hükmüne göre (Harcama yetkilileri adına)  ayniyat saymanının taşınmazmal kayıtlarının kayıtlarının tutulmasında  görevlendirilmesi, mümkündür.

...