Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

İŞYERİ AÇMA ve ÇALIŞMA RUHSATI USTALIK BELGESİ HAKKINDA

5,183 gösterim
11 Ağustos 2016 7- Zabıta ve İtfaiye Hizmetleri kategorisinde Ferit Önder ARPAZ sordu
İyi günler hocam benim sorum ustalık belgesi hakkında olacaktır.

Güzellik Salonu için istenen evraklar arasında USTALIK BELGESİ istenmektedir. İşyeri başvuru yaptığından bir başkası adına ustalık belgesi getirmiştir ( Noter onaylı). Fakat daha sonra kontrol ettiğimizde bu iş yerindeki ustalık belgesi olan kişinin çalışmadığı ve noter onayının iptal edildiğini öğrendik. Bu konuda nasıl bir yok izlememiz gerekmektedir. Ruhsatı iptal mi ederiz yoksa ustalık belgesi olan birini bulmaları için zaman mı veririz?

cevaplarınız için şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım

1 cevap

11 Ağustos 2016 S.YÜCEL cevapladı

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 'İşletmecinin değişmesi ve işyerinin nakli' başlıklı 8'nci maddesinde " Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir.  Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile gayrisıhhî müesseseler hariç olmak üzere, sıhhî işyerleri için adresin değişmemesi kaydıyla faaliyet konusunun değiştiği durumlarda ruhsat başvurusunda bulunulması halinde, dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınarak yeni faaliyet konusu ile ilgili şartlar karşılanmak kaydıyla başvuru sahibi adına tekrar ruhsat düzenlenir. İşyerine yeni ortak alınması veya ortaklardan birinin ayrılması durumunda yeni ruhsat düzenlenmez. İşyerinin başka bir adrese nakledilmesi halinde yeniden ruhsatlandırılması esastır. Mahalle, cadde, sokak ve benzeri yerlerin isim veya numaralarının değişmesi nedeniyle aynı işyeri için yeni ruhsat düzenlenmez. Ruhsatta yer alan bilgiler güncellenir. İşyeri sahibinin ölümü halinde, yeni ruhsat düzenlenmeksizin kanunî mirasçıları adına eski ruhsatın intibakı yapılır. Ruhsatın yenilenmesi veya intibakı gereken hallerde yetkili idareye en geç üç ay içinde müracaat edilmesi zorunludur. Bu süre mirasçılar için altı ay olarak uygulanır. Süresi içinde müracaat yapılmadığının yetkili idarelerce tespiti durumunda tespit tarihinden itibaren onbeş günlük süre verilir. Bu süre sonunda ruhsat yenilenmediği veya intibak yaptırılmadığı hallerde ruhsat iptal edilir." denildiğinden, öncelikle söz konusu yerin mühürlenmesi, gerekli olan cezai yaptırımın uygulanması ( 1608 sayılı Kanun Md.1), bilahare de  yönetmelik hükmüne göre işlem yapılması gerekir.

...