Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Sorum Detaydadır vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim (Kemal)

234 gösterim
2 Ocak 2019 8- İhale kategorisinde Kemal YARDIMCI sordu
Belediyemizde Şehir Genel Temizlik Hizmet alımı  01.01.2017-31.12.2017 tarihileri arasında geçerli olmak üzere  yapılmış ve 696 sayılı K.H. Kararnamenin yürürlüğe girmesi nedeniyle,   Sözleşmeler 2018 Yılı Nisan ayına kadar uzatılmıştır. Yüklenici Firmanın  araçlarını da 2018 yılı Nisan ayından geçerli olmak üzere 31.12.2018 tarihine kadar , ihaleye ait teknik şartname hükümlerine göre,  kiraladık. Sözleşmemiz ise  31.12.2018 tarihinde  sona ermiştir.

                Sorum şudur.  696 Sayılı K.H. Kararnameye göre  Aynı şartlarda olmak üzere, Firmaya ait Araçlar ( 1 Adet Kepçe ve 1 Adet Pikap ) kiralamamızda her hangi bir sakınca var mı dır.  ? Araç kiralamayla ilgili  süre  söz  konuşumu dur. ?

                Saygılar sunarım.

1 cevap

3 Ocak 2019 S.YÜCEL cevapladı
3 Ocak 2019 S.YÜCEL düzenledi

Sorunuzda belirtilen KHK'nin Geçici 24'ncü maddesinde "Bu maddeye göre feshedilmiş sayılan veya iş eksilişi yapılan hizmet alım sözleşmeleri kapsamında idarelere ait işyerlerinde hizmetlerin yürütülmesinde fiilen kullanılmakta olan taşınırlar ile tüketim malzemelerinden hizmetin sunulabilmesi için ihtiyaç duyulduğu ilgili şirketlerce belirlenenlerin satın alınmasına veya kiralanmasına, en az üç kişiden oluşan komisyon tarafından karar verilir. Bu karara dayalı olarak tespit edilen taşınırlar ve tüketim malzemeleri aynı komisyon tarafından tespit edilen bedel üzerinden ilgili şirketlerce satın alınabilir veya kiralanabilir. Komisyon tarafından belirlenecek satın alma bedeli, taşınırlar ve tüketim malzemeleri için yüklenicinin 213 sayılı Kanun hükümlerine göre tutulan yasal defter ve kayıtlarında yer alan kayıtlı değerinden fazla olamaz. Komisyon, bedel tespit ederken gerektiğinde meslek kuruluşlarından bilgi alabilir.

Bu maddenin uygulanmasında, mahalli idare veya şirketlerinin bütçelerinden yapılan, yıl boyunca devam eden, niteliği gereği süreklilik arz eden ve haftalık çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanıldığı park ve bahçe bakım ve onarımı ile çöp toplama, cadde, sokak, meydan ve benzerlerinin temizlik işlerine ilişkin alımlar da personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı olarak kabul edilir.

Bu madde uyarınca hizmet alım sözleşmelerinin feshedilmiş veya iş eksilişi yapılmış sayılacağı tarihten itibaren bu madde kapsamında yer alan idarelerde ve söz konusu şirketlerde, ek 20 nci madde hükümleri saklı kalmak kaydıyla 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı yapılamaz.

Diğer kanunların bu maddeye aykırı hükümleri uygulanmaz." hükmüne yer verilmiştir.

Diğer taraftan 4734 sayılı KİK'nun 'Doğrudan temin' başlıklı 22/( c) maddesinde " Mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınması.' nın doğrudan temin usulü ile gerçekleşebileceğine imkan tanımıştır.

Bu bağlamda, şartlarda bir değişiklik yok ise, sözleşmeyi yenilemeniz mümkündür.

...