TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİNİN 4'ncü maddesinin (n) bendinde Taşınır kayıt yetkilisi "Taşınırları teslim alan, sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza eden, kullanıcılarına ve kullanım yerlerine teslim eden, bu Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre kayıtları tutan, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyen ve bu hususlarda hesap verme sorumluluğu çerçevesinde taşınır kontrol yetkilisi ve harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevlileri" ifade eder şeklinde tanımlanmış olup, 5018 sayılı KMYKK'nun 33'ncü maddesinde ise ".... Giderlerin gerçekleştirilmesi; harcama yetkililerince belirlenen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin harcama yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.
Gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler. .... Gerçekleştirme görevlileri, bu Kanun çerçevesinde yapmaları gereken iş ve işlemlerden sorumludurlar. .." hükmüne yer verilmiştir .Kanun'un 60'ıncı maddesinde de "Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Malî hizmetler biriminde ön malî kontrol görevini yürütenler malî işlem sürecinde görev alamazlar." hükmü yer almıştır.
Yukarıda belirtilen kanun ve Yönetmelik maddeleri karşısında;Gerçekleştirme Görevlisi ile Taşınır Kayıt Yetkilisi görevlerinin aynı kişide birleşemeyeceği görüşündeyiz. (Görev tanımlaması, malın alınması ve saklanması hükümleri çerçevesinde)