Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

RAPOR ALAN BLD.SÖZLEŞMELİ PERSONELİNİN MAAŞINDAN PAROLU GÜNLER İÇİN HERHANGİ BİR KESİNTİ YAPILIR MI?

321 gösterim
16 Nisan 2019 5- Mali Hizmetler kategorisinde mevar sordu
Hocam merhaba kolay gelsin. Belediyemiz bünyesinde istihdam edilen ve sözleşme tarihleri 01.01.2019 - 31.12.2019 dönemini kapsayan sözleşmeli personellerimizden rapor alan yada alacak olan arkadaşlarımızın maaşlarından bu rapora istinaden herhangi bir kesinti yapılacak mı ? Yapılacak ise hangi kalemlerden yapılması gerekiyor. Malumunuz 657 say.yasaya tabi  Memurlar için bu kesintiler zam ve tazminatların %25 eksik ödenmesi ile olmaktadır. Acaba sözleşmeli personelde de bu uygulama mevcut mu yada bir farklılık varmı. Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Saygılar sunarım.

1 cevap

16 Nisan 2019 S.YÜCEL cevapladı

Sözleşmeli ESASLARIN 10'ncu maddesinde "Resmi tabip raporu ile kanıtlanan hastalıklar için yılda 30 günü geçmemek üzere (Danıştay Onikinci Dairesinin 11/03/2013 tarihli ve E:2009/3956, K:2013/1443 sayılı kararı ile iptal edilmiştir. Bu karar, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 26/10/2015 tarihli ve E:2013/1713, K:2015/3762 sayılı kararı ile onanmıştır.) ücretli hastalık izni verilebilir. Hastalık sebebiyle, Sosyal Sigortalar Kurumunca ödenen geçici iş göremezlik tazminatı ilgilinin 6 ücretinden düşülür." denilmiştir.

...