Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

görevde yükselme ile alakalı birbiriyle bağlantılı 5 soruyu cevaplarsanız iyi olur..çok teşekkür ederim..saygılar hocam

1,444 gösterim
25 Ağustos 2016 4- Personel ve Yazı İşleri kategorisinde msalihkalkan sordu

merhaba hocam.cevabınız şimdiden teşekkür ederim.. belediyede 4/2 derece kademede mühendis olarak çalışıyorum.2016 yılı görevde yükselme sınavına başvurdum. belediyenin bütün asil müdürlükleri boş..yazı işleri müdürlüğümüz valiliğe görevde yükselme sınavı  başvuru formu gönderirken, başvuru yapan diğer arkadaşlar vekaleten çalıştığı müdürlük için başvuru yaptı. herhangi bir müdürlük vekalet görevim olmadığı için  benim  için de başvurulmayan müdürlük olan ulaşım hizmetler müdürlüğünü  yazdılar.diğer müdürlükler için başvuran arkadaşların başvuruları vali tarafından reddildi. şuan kurumda bakanlığa gönderilen ve  bu sınava girmeye hak kazanan tek kişi benim.. sınav 2016 eylülde.

soru 1 :  sınavı kazandığım takdirde mülakata vb. işlemler için sadece ulaşım hizmetleri müdürlüğüne mi atanabilirim veya diğer boş müdürlüklere de atanmamda sakınca varmı dır? Kurumdaki  bütün müdürlüklerin derecesi aynı 4.1 derece.ve kurum tarafından başvuru öncesi boş müdürlükler için  herhangi bir ilan yapılmadı.. bizim kurum ilk defa böyle bir süreci yaşadığı için bu cevabınız yönlendirici olacaktır.

 Soru 2 :   kazandığım müdürlüğün sonradan veya sınav öncesi kazandığımı öngörerek derecesi 2. veya 1. derecelere yükseltilir mi? ..11 yıllık çalışan olduğum için sabit 4.derece müdürlükte çalışırsam 1 yıl sonra 3 dereceye düşmem gerekirken mağdur olacağım..sınavı kazanıp bu müdürlüğe atanırsam daha sonra bu kazandığım müdürlükte meclis kararı ile  ihdas veya derece yükselmesi yapılmasında sakınca var mıdır.bu işin prosedür nedir? örn ne şuan 5300 ek göstergeden düşük 1. Derece  müdürlüğe atanabilirim..diğer türlü düşündüğümüzde 1 yıl sonra 3. Dereceye çıkmam gerekirken müdürlük derecesi 4 olduğu için yeşil pasaport veya diğer haklarımdan faydalanamayacağım..

soru..3 : ben önümüzdeki 4-5 ay içinde başka belediyeye  nakil yapmayı düşünüyorum.. müdür olarak atamam şuan yapılırsa , buna mütakip 2 ay içinde başka belediyeye geçersem müdür olarak mı geçerim.hakkım elimden alınır mı? yani müdür olarak atandıktan sonra kaç ay müdür olarak çalışma mecburiiyetim var... Asalet hemen veriliyor mu.

soru:..4 : müdür olarak atandıktan sonra idare ile uyuşmazlık veya nakil problemlerinden dolayı müdürlük hakkımdan vazgeçip tekrar teknik hizmetler sınıfında mühendis kadrosuna dönebilirmiyim..prosedür olarak ne yapmam gerekir..

soru ..5 : görevde yükselme sınavına ankara’ da gireceğim..kurumum bana harcırah ve görevlendirme yapabilirmi ? teşekkürler hocam saygılar

1 cevap

25 Ağustos 2016 S.YÜCEL cevapladı

MAHALLİ İDARELER PERSONELİNİN GÖREVDE YÜKSELME VE

UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK

1. Cevap: “MADDE 7 – (1) 5 inci maddenin birinci fıkrasında sayılan unvanlara görevde yükselme suretiyle yapılacak atamalarda aşağıdaki özel şartlar aranır.

a) Müdür ve şube müdürü kadrosuna atanabilmek için;

1) 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin (B) bendinde belirtilen atanma şartlarını taşımak,

2) Fakülte veya en az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak,

3) Ekli (1) sayılı listede sayılan ve teknik öğrenim gerektiren müdürlüklere atanabilmek için; yükseköğretim kurumlarının, kadronun görev alanı ile ilgili eğitim ve öğretimde bulunan en az dört yıllık bölümlerinden veya bu bölümlere denkliği kabul edilen yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarının ilgili bölümlerinden mezun olmak,

4) Ekli (2) sayılı listede sayılan müdürlükler için son müracaat tarihi itibariyle iki yılı uzman, sivil savunma uzmanı, şef, ayniyat saymanı, kontrol memuru, eğitmen veya muhasebeci kadrosunda çalışmış olmak,"....

2. Cevap: 657 sayılı DMK'nu Madde 68 – B) (Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı ile Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı hariç, sınıfların 1, 2, 3 ve 4 üncü derecelerindeki kadrolarına, derece yükselmesindeki süre kaydı aranmaksızın, atanmasındaki usule göre daha aşağıdaki derecelerden atama yapılabilir. Ancak, bu şekilde bir atamanın yapılabilmesi için ilgilinin; a) 1 inci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olanlar için en az 12 yıl, b) 1 inci ve 2 nci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300’den az olanlar için en az 10 yıl, c) 3 üncü ve 4 üncü dereceli kadrolar için en az 8 yıl, hizmetinin bulunması ve yükseköğrenim görmüş olması şarttır. Dört yıldan az süreli yükseköğrenim görenler için bu sürelere iki yıl ilave edilir. Bu sürelerin hesabında; 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamına dâhil kurumlarda fiilen çalışılan süreler ile Yasama Organı Üyeliğinde, belediye başkanlığında, belediye ve il genel meclisi üyeliğinde, kanunlarla kurulan fonlarda, muvazzaf askerlikte, okul devresi dâhil yedek subaylıkta ve uluslararası kuruluşlarda geçen sürelerin tamamı ile yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalıştıkları sürenin; Başbakanlık ve bakanlıkların bağlı ve ilgili kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar için tamamı, diğer kadrolara atanacaklar için altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınır. Bu bent hükümlerine göre atananlar atandıkları kadronun aylık (Ek gösterge dahil) ve diğer haklarından yararlanırlar. Bu suretle üst dereceye atananların bu kadrolarda geçirdikleri her yıl kademe ilerlemesi ve her "3" yıl derece yükselmesi sayılmak suretiyle kazanılmış hak ve emeklilik keseneğine esas aylık derecelerinin yükselmesinde gözönüne alınır. Ancak atandıkları kadro aylıkları, başka görevlere atanma halinde kazanılmış hak sayılmaz.". İdari görevlere atanma: Madde 69 – Kurumlar, Eğitim ve Öğretim, Sağlık ve Yardımcı Sağlık ve Teknik Hizmetler Sınıflarına dahil memurlardan, kariyerlerinden yararlanmak istediklerini 2 - 4 üncü dereceler arasındaki idari görevlere ait olup kazanılmış hak derecelerinin iki altındaki derecelerden tesbit ve ihdas edilmiş kadrolara atayabilirler. Bu suretle atanan memurların aylıkları kazanılmış hak dereceleri üzerinden ödenir. Ancak kazanılmış aylık dereceleri ve kariyer hizmet sınıfları için tesbit edilen ek gösterge, zam ve tazminatlar ile atandıkları görevlerin ek gösterge, zam ve tazminatlarının farklı olması halinde fazla olanı ödenir." Ayrıca, mükteseben 3.kadro/dereceye gelindiğinde pasaporta hak kazanılır.

3. Cevap  657 sayılı DMK'nu ' Memurların bir kurumdan diğerine nakilleri: Madde 74 –  Memurların bu Kanuna tabi kurumlar arasında, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakilleri mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmeleri için ise atanacakları kadro derecesi ile kazanılmış hak dereceleri arasındaki farkın 3 dereceden çok olmaması ve memurların isteği de şarttır. Aşağı dereceye atananların 68 inci maddede yazılı süre kaydı aranmaksızın eski derecelerine tekrar atanmaları caizdir. Kazanılmış hak derecelerinden aşağı derecelere atananların aylık derece ve kademeleri genel hükümlere göre tespit edilmekle beraber, atandıkları bu derecelerde geçirdikleri süreler (kesenek ve karşılık farklarının kendileri tarafından her ay T.C. Emekli Sandığına gönderilmesini kabul etmeleri şartiyle) emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir. 4207 13/12/1960 tarihli ve 160 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi kapsamına giren kurumlarla bu Kanuna tabi kurumlar arasındaki nakillerde de yukarıdaki hükümler uygulanır. Aynı kanunun 4 üncü maddesi kapsamına giren kurumlarda çalışıp 657 sayılı Kanuna tabi olmayan personelden, hizmete giriş dereceleri 36 ncı madde ile tespit edilen giriş derecelerinin üzerinde olanların ilk ilerleme ve yükselmeleri için kanuni bekleme sürelerine yukarıda yazılı dereceler arasındaki sürelere tekabül eden süre kadar ilave edilir." ve  ' Memurların kurumlarınca görevlerinin ve yerlerinin değiştirilmesi: Madde 76 –  Kurumlar, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilirler. Memurlar istekleri ile, kurumlarında kazanılmış hak derecelerinin en çok üç derece altında aynı veya başka yerlerdeki kadrolara atanabilirler. Aşağı dereceye atananların 68 inci maddede yazılı süre kaydı aranmaksızın eski derecelerine tekrar atanmaları mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinden aşağı derecelere atananların aylık derece ve kademeleri genel hükümlere göre tespit edilmekle beraber, atandıkları bu derecelerde geçirdikleri süreler (kesenek ve karşılık farklarının kendileri tarafından her ay T.C. Emekli Sandığına göderilmesini kabul etmeleri şartiyle) emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir. "

4. Cevap: 657 sayılı DMK. 'Bir sınıftan başka bir sınıfa geçme': Madde 71 – Memurların eşit dereceler arasında veya derece yükselmesi suretiyle sınıf değiştirmeleri caizdir. Bu şekilde sınıf değiştireceklerin geçecekleri sınıf ve görev için bu Kanunda veya kuruluş kanunlarında belirtilen niteliklere sahip olmaları şarttır. Bu durumda sınıfları değişenlerin eski sınıflarının derecesinde elde ettikleri kademelerde geçirdikleri süreler yeni sınıflardaki derecelerinde dikkate alınır. Kurumlar, memurlarını meslekleri ile ilgili sınıftan genel idare hizmetleri sınıfına veya genel idare hizmetleri sınıfından meslekleri ile ilgili sınıfa, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle atayabilirler. Eski sınıflarında, görev alacakları yeni sınıfa göre memurluğa daha yüksek bir derece ve kademeden başlamış olup da sınıf değiştirenlerin yeni görevlerindeki ilk ilerleme süreleri eski sınıflarında kazandıkları derece ve kademelere tekabül eden süre kadar uzatılır ve bu süre tamamlanıncaya kadar kendilerine sınıf değiştirmeleri sırasında bulundukları derecede kademe ilerlemesi verilmez"

5.Cevap: 6245 sayılı Harcırah Kanunu ' Muvakkat vazife harcırahı (Yol masrafı ve yevmiye): Madde 14 – Aşağıda gösterilen memur ve hizmetlilere muvakkat vazife harcırahı olarak yol masrafı ile yevmiye verilir ve hamal (Cins ve adedi beyannamede gösterilmek suretiyle) bagaj ve ikametgah veya vazife mahalli ile istasyon, iskele veya durak arasındaki nakil vasıtası masrafları da ayrıca tediye olunur: 1. Birinci maddede yazılı kurumlara ait bir vazifenin ifası maksadiyle muvekkaten yurt içinde veya dışında başka bir yere gönderilenlere; 2. Yeni ve eski memuriyetlerine mütaallik bir meseleden dolayı bu kanuna tabi kurumlarca açılan bir dava sebebiyle sanık veya davalı olarak (İşten el çektirilmiş olsun veya olmasın) başka bir yere gönderilenlerden lehinde netice hasıl olanlara; 3. Memuriyet merkezlerinin bulunduğu mahal dışındaki bir vazifeye vekaleten gönderilenlere; 4. Fiilen oturduğu mahalden gayrı bir yere açıktan vekaleten gönderilenlere (yalnız gidiş ve dönüşleri için); 5. Muvakkat kaza salahiyeti ile gönderilenlere."  denildiğinden, tarafınıza harcırah ödemesi söz konusu olamaz

...