İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 'İşletmecinin değişmesi ve işyerinin nakli' başlıklı 8'nci maddesinde "Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir.
İşyerine yeni ortak alınması veya ortaklardan birinin ayrılması durumunda yeni ruhsat düzenlenmez.
İşyerinin başka bir adrese nakledilmesi halinde yeniden ruhsatlandırılması esastır.
Mahalle, cadde, sokak ve benzeri yerlerin isim veya numaralarının değişmesi nedeniyle aynı işyeri için yeni ruhsat düzenlenmez. Ruhsatta yer alan bilgiler güncellenir.
İşyeri sahibinin ölümü halinde, yeni ruhsat düzenlenmeksizin kanunî mirasçıları adına eski ruhsatın intibakı yapılır.
Ruhsatın yenilenmesi veya intibakı gereken hallerde yetkili idareye en geç üç ay içinde müracaat edilmesi zorunludur. Bu süre mirasçılar için altı ay olarak uygulanır. Süresi içinde müracaat yapılmadığının yetkili idarelerce tespiti durumunda tespit tarihinden itibaren onbeş günlük süre verilir. Bu süre sonunda ruhsat yenilenmediği veya intibak yaptırılmadığı hallerde ruhsat iptal edilir." hükmüne yer verilmiştir.
AYRICA;
Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Genel Başkanı Sayın Mehmet DÖNMEZ ve İçişleri Bakanlığı E. Başkontrolörü Sayın Selahattin YÜCEL’in kaleme aldıkları, 2019 yılı Mart Ayında yapılan son mevzuat değişikliklerinin de dahil olduğu “Belediyeleri İlgilendiren Güncel Mevzuat ile Belediyecilikle İlgili Sıkça Sorulan 300 Soru ve Cevap” kitabımızın baskısı tamamlanmış olup, siz değerli Belediyecilerimizin hizmetine sunulmuştur. 600 Sayfalık DEV ESER’in 1 Adedinin satış fiyatı kargo ve KDV dahil 200 TL’dir.
Faydalı olması temennisi ile çalışmalarınızda başarılar dileriz.