Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Belediyemiz Bütçesinde, Personel Giderlerinin Belediye Gelirleri oranı % 30 aştığından Hizmet alımı yoluyla 5 Destek personel alımı

1,409 gösterim
4 Ekim 2019 4- Personel ve Yazı İşleri kategorisinde DERECİK BELEDİYESİ sordu
Belediyemizin görev ve sorumlulukları kapsamındaki hizmetlerin, etkin, ekonomik ve verimlilik ilkeleri doğrultusunda yürütülmesi amacı ile istihdam edilmek üzere (5 kişi) Destek Personel Hizmet Alımı yapılması düşünülmektedir.

Ancak 15.000 nüfuslu İlçe Belediyemiz Bütçesinde, Personel Giderlerinin Belediye Gelirleri oranı % 60 olarak tespit edilmiştir.Bu bağlamda Hizmet alımı yoluyla 5 destek personeli Hizmet alım yoluyla istihdam edilebilir mi.? Saygılarımla iyi çalışmalar.

1 cevap

4 Ekim 2019 S.YÜCEL cevapladı
5 Ekim 2019 S.YÜCEL düzenledi

5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49'ncu maddesinde "Belediyenin yıllık toplam personel giderleri, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarın yüzde otuzunu aşamaz. Nüfusu 10.000'in altında olan belediyelerde bu oran yüzde kırk olarak uygulanır. Yıl içerisinde aylık ve ücretlerde beklenmedik bir artışın meydana gelmesi sonucunda personel giderlerinin söz konusu oranları aşması durumunda, cari yıl ve izleyen yıllarda personel giderleri bu oranların altına ininceye kadar yeni personel alımı yapılamaz. Yeni personel alımı nedeniyle bu oranın aşılması sebebiyle oluşacak kamu zararı, zararın oluştuğu tarihten itibaren hesaplanacak kanunî faiziyle birlikte belediye başkanından tahsil edilir. Personelin her türlü alacakları zamanında ve öncelikle ödenir." denilmiş olup, taşeronlar belediye bütçelerine aktarıldığından, belediye şirketlerinden yada 5620 sayılı Kanun'un 3'ncü maddesi uyarınca,,bir yılda 5 ay 29 günü geçmemek üzere, geçici işçi  personel çalıştırılması mümkündür.

5620 sayılı Kanun

Geçici iş pozisyonlarında işçi çalıştırılması

 MADDE 3- (1) Bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren 1 inci madde kapsamındaki idare, kurum ve kuruluşlarda geçici iş pozisyonlarında işçi çalıştırılamaz. 

(2) Ancak mevsimlik ve kampanya işleri ile orman yangınıyla mücadele hizmetlerinde bir malî yılda 6 aydan az olmak üzere vize edilecek geçici iş pozisyonlarında işçi çalıştırılabilir. Bu şekilde çalıştırılacak işçiler için her malî yılda; a) 1 inci maddenin (a) bendinde belirtilen idarelerce, Maliye Bakanlığından, b) 1 inci maddenin (b) bendinde belirtilen kuruluşlarca, Hazine Müsteşarlığının (özelleştirme programına alınanlar için Özelleştirme İdaresi Başkanlığının) onayı üzerine Devlet Personel Başkanlığından, c) Belediyeler ile bunların müessese ve işletmelerinde (Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş olan şirketler hariç) ve mahallî idare birliklerinde, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 24 üncü maddesi çerçevesinde yetkili meclislerinden, geçici iş pozisyon vizesi alınması zorunludur. Söz konusu vize işlemi yapılmaksızın geçici işçi çalıştırılamaz ve herhangi bir ödeme yapılamaz. 

...