Merhaba Hocam,
Vereceğiniz cevap için öncelikle teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Sorularım şöyle:
I- KOVİD-19 NEDENİYLE KİRA BEDELLERİNİN ALINMAMASI
7244 Sayılı Yasaya göre Bazı alacakların ertelenmesi, alınmaması veya yapılandırılması ile ilgili
“MADDE 1 – (1) Yeni koronavirüs (Covid-19) salgını kaynaklı zorlayıcı sebep gerekçesiyle;
ç) Büyükşehir belediyeleri, belediyeler, il özel idareleri ve bağlı kuruluşları ile bunların üyesi olduğu mahalli idare birliklerinin mülkiyetinde veya tasarrufunda olan taşınmazlara ilişkin olarak ilgili mevzuatınca yapılan satış, ecrimisil ve kiralamadan kaynaklanan bedellerin veya tutarların, 19/3/2020 tarihinden itibaren 3 aylık döneme ilişkin tahsil edilmesi gereken kısımlarının 3 ay ertelenmesine büyükşehir belediyeleri, belediyeler, il özel idareleri ve birliklerde meclis; bağlı kuruluşlarda ise yetkili karar organı yetkilidir. Bu süreler, bitiminden itibaren ilgisine göre Çevre ve Şehircilik Bakanı veya İçişleri Bakanı tarafından 3 aya kadar uzatılabilir. Söz konusu alacaklar ertelenen süre sonunda, ertelenen süre kadar aylık eşit taksitler halinde, herhangi bir gecikme zammı ve faiz uygulanmadan tahsil edilir. Faaliyetleri durdurulan veya faaliyette bulunamayan işletmelerin faaliyette bulunmadığı döneme ilişkin olarak kira bedelleri tahsil edilmez. ” hükmüne göre;
1- Belediye meclisimizden belediye taşımazlarında kiracı olanlardan Kovid-19 nedeniyle faaliyette bulunamadıkları dönem için kira bedellerinin alınmayacağı yönünde karar alınabilir mi, bu karar geçmişe yürütülebilir mi (1 Nisan 2020-30 Haziran 2020 şeklinde),
2- Kiralar için belediye meclisince kira bedellerinin alınmaması yönündeki karar otogar işletme ücreti için de geçerli olur mu? Bu yasaya göre Otogar işletme ücreti de 3 aylık dönem için alınmayabilir mi?
II- OTOGAR İŞLETMECİLİĞİ
Mülkiyeti gerçek kişiye ait taşınmaz, belediye tarafından otogar (Şehirlerarası Otobüs Terminali) hizmetlerinde kullanılmak üzere 10.06.2010 tarihinde 10 yıl süre ile kiralanmış ve otogar işletmeciliği de ücret mukabilinde mülk sahibine verilmiştir. Kira süremiz ve İşletme süresi 2020 Haziran ayı itibariyle sona ermiştir.
1- Belediyenin hali hazırda otobüs terminali olmadığı için bu otobüs terminali işletmeciliğini yapmak zorunda mıdır? Otogar işletmeciliğinde belediyelerin sorumluluğu var mıdır, yetkisi nelerdir?
2-Belediye bahse konu taşınmazı kiralamadan, sadece otogar işletmeciliğini mülk sahibi dışında üçüncü bir kişiye verebilir mi?
3-İşletme ücreti belirlenirken neyi kıstas almalıyız?
4-Terminal araç giriş çıkış ücretleri işletme ücretine dahil midir? Ayrıca araç giriş-çıkış ücreti almaya hakkımız var mıdır?