Kurumumuzda 22.07.1996-01.07.2018 tarihleri arasında muhasebeci olarak çalışan personel, 01.07.2018 tarihinde istifa ederek işten ayrılmıştır. Zimmetine yüklü miktarda para geçirmekten dolayı an itibari ile personele ait yaptığı iş ve işlemler Bakanlık denetimden geçmekte, müfettiş incelemesi devam etmektedir. Yargıya intikal etmiş herhangi bir dosya da bulunmamaktadır.
Personelin emeklilik yaşı dolmuş olması itibari ile emekli Sandığına yaptığı müracaat sonucu Kurumumuza emeklilik onayı hakkında evrak ulaşmıştır. Sorun ve ikilemde kalman durum şu ki; hakkında inceleme dosyası mevcutken emekliye sevk etmemiz doğru mudur?
Devam eden Bakanlık incelemesi veya yargıya taşınma durumu emekliliğe engel teşkil eder mi?
Emeklilik onayı verilirse belediyeye çıkabilecek, verilmez ise çıkabilecek yasal ve hukuki hüküm ve sorumluluklar ne olur?