Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Sayın hocam iyi günler iyi çalışmalar sorumun detayı ekte'dir.

177 gösterim
27 Temmuz 2020 9- Diğer kategorisinde agirgin1045 sordu
Hocam Merkezi başka bir ilde bulunan ve 2014 yılında ilçemizde faaliyete başlayan 2. sınıf GSM statüsündeki bir fabrika 2018 yılında Merkez şirketten ayrılarak (bölünerek) farklı bir vergi numarası ve ünvan ile faaliyete başlamış ve yeni ruhsat tanzim edilmiştir. 2018 yılında bölünen şirket tekrar merkez şirketle birleşmeye gitmiş ve ünvan değişikliği yapmış olup şuan ki vergi numarasını kullanmaya devam etmektedir.  Hocam aynı vergi numarası ile merkez şirketle birleşen ve ünvan değişikliği talep eden şirketten başvuru evraklarını yeniden mi talep edeceğiz ve harçlarını tam olarak mı alacağız. Yoksa sadece basılı evrak ücreti mi talep edeceğiz. Konu ile ilgili görüşünüze ihtiyacımız vardır. Saygılar sunarım.

1 cevap

27 Temmuz 2020 S.YÜCEL cevapladı

İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİĞİNİN 'İşletmecinin değişmesi ve işyerinin nakli'  başlıklı 8'nci maddesinde "Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir.  Ancak devredilmek istenen iş yerinin fiziki durumu ile ruhsat dosyasındaki bilgi ve belgelerin faaliyet konusuyla ilgili bu Yönetmelik kapsamında karşılanması gereken mevzuat hükümlerine aykırı olması halinde, söz konusu aykırılıkların giderilmesi için en fazla altı aylık süre verilir. Verilen süre içinde tespit edilen aykırılıklar giderilmediği durumlarda devir işlemi yapılamaz.

Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile gayrisıhhî müesseseler hariç olmak üzere, sıhhî işyerleri için adresin değişmemesi kaydıyla faaliyet konusunun değiştiği durumlarda ruhsat başvurusunda bulunulması halinde, dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınarak yeni faaliyet konusu ile ilgili şartlar karşılanmak kaydıyla başvuru sahibi adına tekrar ruhsat düzenlenir.

İşyerine yeni ortak alınması veya ortaklardan birinin ayrılması durumunda yeni ruhsat düzenlenmez.

İşyerinin başka bir adrese nakledilmesi halinde yeniden ruhsatlandırılması esastır.

Mahalle, cadde, sokak ve benzeri yerlerin isim veya numaralarının değişmesi nedeniyle aynı işyeri için yeni ruhsat düzenlenmez. Ruhsatta yer alan bilgiler güncellenir.

İşyeri sahibinin ölümü halinde, yeni ruhsat düzenlenmeksizin kanunî mirasçıları adına eski ruhsatın intibakı yapılır.

Ruhsatın yenilenmesi veya intibakı gereken hallerde yetkili idareye en geç üç ay içinde müracaat edilmesi zorunludur. Bu süre mirasçılar için altı ay olarak uygulanır. Süresi içinde müracaat yapılmadığının yetkili idarelerce tespiti durumunda tespit tarihinden itibaren onbeş günlük süre verilir. Bu süre sonunda ruhsat yenilenmediği veya intibak yaptırılmadığı hallerde ruhsat iptal edilir." şeklindedir.

Metrekaresinde, ilan reklam vergisinde değişiklik var ise, bunların harcı ve vergisi alınır.

...