Sayıştay 5. Dairesi'nin 2017/320 sayılı Kararında;
1- "Maktu fazla çalışma ücreti
Zabıta memuru kadrosunda olup zabıta hizmetlerinde fiilen çalışmayan personele zabıtalar için öngörülen maktu fazla çalışma ücretinin ödenmesi ödemesi sonucu ........TL kamu zararına sebebiyet verilmesi ile ilgili olarak yapılan incelemede,
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun "Mali Hükümler" başlıklı 5 nci kısmının "Kapsam" başlıklı 146 ncı maddesinin ilgili kısmında "...Memurlara kanun, tüzük ve yönetmeliklerin ve amirlerin tayin ettiği görevler karşılığında bu Kanunla sağlanan haklar dışında ücret ödenemez, hiçbir yarar sağlanamaz. (Gençlik ve Spor hizmetleri uygulamasında fiilen görevlendirilecekler hariç.)" denilmektedir.
2017 Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli "Ek Ders, Konferans Ve Fazla Çalışma Ücretleri İle Diğer Ücret Ödemelerinin Tutarları" başlıklı (K) Cetvelinin ilgili kısmında "Belediyeler ile bunlara bağlı müstakil bütçeli kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarda (iktisadi işletmeler hariç), görevlerinin niteliği gereği 657 sayılı Kanunda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın zabıta ve itfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personele (destek hizmeti yürüten personel hariç), belediye meclisi kararı ile tespit edilen tutar, fazla çalışma ücreti olarak maktuen ödenir.
Yapılan incelemelerde, 2014 yılından beri Yazı İşleri Müdürlüğünde görevli bulunan ve evlendirme memuru olarak görev yapan Zabıta Memuru ........'a zabıta maktu mesai ücreti ödemesi sonucu ........TL kamu zararına sebebiyet verilmişse de, bu tutar ........tarih ........ sayılı tahsilat makbuzu ile Zabıta Memuru ........'dan tahsil edildiğinden ilişilecek husus kalmadığına," denilmiştir.Bu bağlamda, mümkün değildir.
Ancak; 'Geçici görevlendirme' başlıklı 41'nci maddesine göre " (1) Zorunlu hallerde, belediye memurlarından ihtiyacı karşılayacak sayıda personel zabıta biriminin sadece büro hizmetlerinde geçici olarak görevlendirilebilir. (2) Geçici görev süresi bir yıl içinde altı ayı geçemez. " hükmü karşısında, 6 aylık maktu ücreti alabilirsiniz
2- Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 'Başka memurluklardan naklen geçiş' başlıklı 16'ncı maddesinde de " Diğer kamu kurum ve kuruluşları veya belediye hizmet birimlerinde asıl memur kadrosunda çalışanlardan, belediye zabıta memurluğuna geçmek isteyenler; 35 yaşını aşmamaları, bu Yönetmeliğin 13/A maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentlerinde yer alan şartları taşımaları, 13/E maddesinde öngörülen sınavda başarılı olmaları kaydıyla 657 sayılı Kanuna ve diğer mevzuat hükümlerine uyularak zabıta memurluğuna atanabilir." hükmüne yer verilmiştir.