Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınav müracaatı hakkında

359 gösterim
27 Ocak 2021 4- Personel ve Yazı İşleri kategorisinde ALİ YILMAZZ sordu
Sayın hocam Bilindiği üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavı yayınlanmıştır.Sınav ile ilgili yazılar Belediyelere gönderilmiştir.Belediyemizde personellere tebliğ amacıyla ilgili Müdürlüklere göndermiştir.

1-Belediyemizde halen boş bulunan Müdürlük kadroları için şartları tutan personeller sınava girmek için dilekçe ile başvurmuşlardır.Belediye Başkanın sınava müracaat eden personelleri sınava sokmama gibi bir yetkisi var mıdır.

1 cevap

1 Şubat 2021 S.YÜCEL cevapladı

BELEDİYE VE BAĞLI KURULUŞLARI İLE MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİ PERSONELİNİN GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK

Duyuru ve başvuru 

MADDE 11 – (1) Görevde yükselme veya unvan değişikliği suretiyle atama yapılacak boş kadroların sınıfı, unvanı, derecesi, hangi birimde bulunduğu ve aranacak şartlar, her yılın 15 Ocak tarihine kadar duyurulur. İlgililerin müracaatları 1 Şubat tarihine kadar alınır. Duyuruda yazılı sınava ilişkin olarak Bakanlıkça belirlenen konu başlıklarına yer verilir. 

(2) İlan edilen boş kadrolar için belirlenen başvuru tarihinin son günü itibarıyla aranan nitelikleri taşıyan personel, başvuru şartlarını taşıdığı farklı unvanlı kadrolardan sadece biri için duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilir. Başvurular, ilanda belirtilmesi şartıyla elektronik ortamda da yapılabilir. 

(3) Aylıksız izinde bulunanlar dâhil olmak üzere, ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanlar da başvuruda bulunarak sınava katılabilir.

 (4) Aday memurlar ve görevden uzaklaştırılmış bulunan personel başvuruda bulunamaz. 

(5) Bir yerel yönetimin kadroları için diğer yerel yönetimlerin veya başka kurumların personeli başvuruda bulunamaz. 

(6) Yerel yönetimlerin personel işlerinden sorumlu birimlerine yapılan başvurular incelenerek, aranan şartları taşıyanlar kurumlarınca 15 Şubat tarihine kadar resmi internet sitelerinde ilan edilir. Görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavına katılma şartlarını taşımayanlara durumu gerekçesi ile bildirilir. Söz konusu listeye ilişkin olarak ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde ilgili yerel yönetimin personel işlerinden sorumlu birimine itiraz edilebilir. İtirazlar beş iş günü içinde ilgili birimlerce sonuçlandırılır. 

(7) Bu Yönetmelik kapsamında bulunan personelin görevde yükselme veya unvan değişikliği suretiyle atamalarının yapılmasıamacıyla, ilgili yerel yönetimler her yılın Şubat ayı sonuna kadar yazılı sınava tabi tutmak istedikleri personelin niteliklerini ve sayısını valiliklere bildirir. Valiliklere gelen listeler birleştirilerek tek liste halinde en geç 15 Mart tarihine kadar Bakanlığa gönderilir. 

(8) Yazılısınavlara katılacakların listesi Bakanlık tarafından sınavı yapacak kuruma bildirilir. 

Yukarıda belirtilen Yönetmelik maddesini uygulamak belediye başkanına aittir.

...