Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

İYİ ÇALIŞMALAR SORUM DETAYDA ŞİMDİDEN TŞK EDERİM...

217 gösterim
15 Mart 2021 7- Zabıta ve İtfaiye Hizmetleri kategorisinde gül sordu
Belediyede daimi işçi olarak çalışan personele, işyeri açma ve çalışma ruhsatı vermemizde kanunen bir sakınca var mıdır?

1 cevap

15 Mart 2021 C.Özyardımcı cevapladı
Değerli okuyucumuz,

4857 sayılı İş Kanununda işçinin ticaret yapamayacağına ilişkin bir yasak hükmü bulunmamaktadır. İşçinin kendi namı hesabına işyeri çalıştırması işinde bir aksamaya yol açmayacak ve devamlılığına engel bir hal teşkil etmiyorsa, Bireysel İş sözleşmesinde, yada Toplu İş Sözleşmesinde başka bir iş yapma yasağı konulmamış ise işçinin kendi adına işyeri açması ve çalıştırmasına engel bir durumun olmayacağı düşünülmektedir.

Ancak bireysel yada Toplu İş Sözleşmesinde ticaret yapma yasağı yada işyeri açamaz hükmüne yer verilmiş bu durum hukuki sorunlara yol açabileceği gibi sözleşmenin fesih sebebi olabileceği değerlendirilmektedir.

Ayrıca belirtmek gerekirse idarenizde SSK'lı çalışan işçirur kendi hesabına işyeri açması halinde, SSK'lılık durumu devam eder ve kesintiye uğrayıncaya kadar Bağ-Kur'a geçmi zorunluluğu bulunmamaktadır.

Bahsi geçen kişinin belediyenize İşyeri açma ve Çalışma Ruhsat talebini yukarıdaki hususlar göz önünde bulundurmak suretiyle değerlendirme takdirine sahip olduğunuzu belirtmek isteriz.

Kolay gelsin.
...