Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Hocam merhabalar sorum detayda şimdiden teşekkürler.

114 gösterim
26 Mart 2021 9- Diğer kategorisinde Barış COŞKUN1 sordu
Belediyemize külfet getiren bir minibüsün 3 defa ihale yolu ile satışı düşünülmüş fakat ihaleye başvuru olmamıştır. Söz konusu aracın Kamu kurumuna protokol karşılığında verilerek karşılığında hizmet alınmasının kanuni bir dayanağı var mıdır ?

1 cevap

27 Mart 2021 C.Özyardımcı cevapladı
Değerli okuyucumuz,

Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığınca, 11/06/2018 tarihli ve 30448 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 7103 sayılı vergi kanunları ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde Değişiklik yapılması hakkında kanunun  geçici 1 inci maddesinin Uygulanmasına ilişkin genel tebliğ uyarınca; adlarına kayıt ve tescil edilmiş 16 ve daha büyük yaştaki araçlarını, hurdaya çıkartmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, bu araçlarını il özel idarelerine, büyükşehir belediyelerine veya Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) Hurda İşletmesi Müdürlüğüne ait hurda müdürlüklerinden herhangi birine ya da 30/12/2009 tarihli ve 27448 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ömrünü Tamamlamış Araçların Kontrolü Hakkında Yönetmelik kapsamında faaliyette bulunan ömrünü tamamlamış araç (ÖTA) teslim yerlerine veya geçici depolama alanlarına teslim edilmektedir.

İl özel idarelerine, büyükşehir belediyelerine veya MKEK Hurda İşletmesi Müdürlüğüne ait hurda müdürlüklerine madde kapsamındaki tüm araç cinslerinin teslimi mümkündür. Aracın, il özel idaresine, büyükşehir belediyesine veya MKEK hurda müdürlüklerine teslim edilmesi halinde, anılan Kurum yetkililerince Gelir İdaresi Başkanlığının internet vergi dairesi üzerinden aracın yaşına göre birer örneği Tebliğ ekinde yer alan (EK:7A) veya (EK:7B) “Taşıt Teslim Tutanağı” hazırlanır ve sistemden onaylanarak dört nüsha olarak üretilir. Daha sonra adına araç kayıtlı olan kişi ile aracı teslim alan il özel idaresi, büyükşehir belediyesi veya MKEK hurda müdürlüğü yetkililerince imzalanır. Tutanağın üç nüshası araç sahibine verilir, kalan nüsha aracı teslim alan il özel idaresi, büyükşehir belediyesi veya MKEK hurda müdürlüğünde muhafaza edilir. İnternet vergi dairesi üzerinden oluşturulmayan tutanaklara istinaden bu uygulama kapsamında işlem tesis edilmez.

İl özel idareleri ve büyükşehir belediyeleri düzenleme kapsamında teslim aldıkları araçları halen yürürlükte bulunan 19/3/2001 tarihli ve 2001/15 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca yalnızca MKEK hurda müdürlüklerine satacaklardır.

Mevzuatımızda söz konusu aracın kamu kurumuna protokol karşılığında verilerek karşılığında hizmet alınmasına dair bir hüküm bulunmamaktadır. Bu durumda aracın MKE Kurumuna devrinin uygun olacağı düşünülmektedir.
...