Değerli okuyucumuz,
Belediyelerin personel çalıştırmasında 5393 sayılı Kanun'un 49 uncu maddesinin uygulanması esastır. Belediyenin yıllık toplam personel giderleri, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarın yüzde otuzunu aşamaz. Nüfusu 10.000'in altında olan belediyelerde bu oran yüzde kırk olarak uygulanır. Yıl içerisinde aylık ve ücretlerde beklenmedik bir artışın meydana gelmesi sonucunda personel giderlerinin söz konusu oranları aşması durumunda, cari yıl ve izleyen yıllarda personel giderleri bu oranların altına ininceye kadar yeni personel alımı yapılamaz. Yeni personel alımı nedeniyle bu oranın aşılması sebebiyle oluşacak kamu zararı, zararın oluştuğu tarihten itibaren hesaplanacak kanunî faiziyle birlikte belediye başkanından tahsil edilir.
Konuya bu yönü ile bakıldığında her boş kadrosu bulunan belediyenin yukarıda anılan madde hükmüne aykırı personel çalıştıramayacağı unutulmamalıdır.
Diğer taraftan belediyelere ilk defa memur atamaları 14/11/2017 tarihli ve 30240 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan "Mahalli İdarelere İlk Defa Atanacaklara Dair Sınav ve Atama Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.
Sizin bu bağlamda herhangi bir belediyeye açılacak sınav için yeterli KPSS sınavına sahip olmanız mülakatta başarılı olmanız ve o belediyenin alımlar için öngördüğü 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesindeki genel ve aranması halinde özel şartları taşımanız gerekmektedir.