Değerli abonemiz,
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A maddesine göre mevcut kuruluş biçimine bakılmaksızın, Devlet ve diğer kamu tüzel kişiliklerince genel idare esaslarına göre yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini ifa ile görevlendirilen kişilerdir. Anılan Kanun’un 4/B maddesine göre Sözleşmeli personel kalkınma planı, yıllık program ve iş programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, işletilmesi ve işlerliği için şart olan, zaruri ve istisnai hallere münhasır olmak üzere özel bir meslek bilgisine ve ihtisasına ihtiyaç gösteren geçici işlerde, mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılmasına karar verilen ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir. Diğer taraftan istihdam edilen sözleşmeli personelin tabi olduğu usul ve esasları belirleyen; 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar”ın 6 ncı maddesinde“ İlgililer sözleşmelerinde belirtilen görev dışında başka bir işte çalıştırılamaz” hükmüne yer verilmiş bulunmaktadır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun Vekalet ve aylık ödenmesine ilişkin 86 ncı maddesinde Memurların kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine kurum içinden veya diğer kurumlardan veya açıktan vekil atanabileceği, bir görevin memurlar eliyle vekaleten yürütülmesi halinde aylıksız vekaletin asıl olduğu ve devamında diğer hususlara yer verilmiş bulunmaktadır. 657 sayılı Kanuna tabi kurumlarda, mali, nakdi ve ayni sorumluluğu bulunan saymanlık kadrolarının boşalması halinde bu kadrolara işe başladıkları tarihten itibaren vekalet aylığı verilmek suretiyle memurlar arasından atama yapılabileceği belirtilmiştir.
Devlet Personel Başkanlığı'nın muhtelif tarihlerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/B maddesi çerçevesinde kamu kurum ve kuruluşlarında sözleşmeli olarakistihdam edilen personelin birim amiri olarak görevlendirilemeyeceği yönünde bir çok görüşleri mevcuttur.
Mali Hizmetler Müdürü 657 sayılı DMK, uygulama Yönetmelikleri ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Uygulama Yönetmeliklerindeki hükümler çerçevesinde Mali Hizmetler biriminin en büyük amiri, yönetmeni, harcama yetkilisi, ihale yetkilisi ve disiplin amiri konumundadır. Dolayısıyla Mali Hizmetler Müdürlük görevinin memur eliyle yürütülmesi gerektiği 657 sayılı Devlet memurları Kanunu'nun 4/B maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personelin vekaleten müdür olarak atanmasının mümkün olmadığı görüşündeyiz..