Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

sayın hocam müdürlüklere vekalet edenler teknik sınıflar dahil hepsi vekalet ücreti istemektedirler

220 gösterim
7 Kasım 2021 5- Mali Hizmetler kategorisinde ayhan haliloğlu sordu
Sayın Hocam öncelikle verdiğini cevaplara teşekkür eder saygılarımı sunarım,

verdiğiniz cevaplar  bazı belediyelerde ki  uygulamalarda çelişki yaşıyoruz, personel özellikle vekalet konusunda bazı belediyelerde başkanların tercihi ile tüm müdürlükler vekalet verilmekte bazı belediyelerde yasa gereği olması gereken yapılmaktadır. Belediyemizde 4/1 kademe derecesinde  8 yıllık mühendis fen işleri müdürlüğüne vekalet etmekte ve vekalet ücreti istemektedir ki şu an Gösret aylığı (4/1) 915  -Ek Gösterge 1600 - Kıde Aylığı 8 - YAn Ödeme 2200 - Özel hizmet tazminatı 160 - Ek tazminat 23 - Ek Ödeme 140  Oranlarda maaş almakta iken Fen işleri müdürlüğüne  vekaletten dolayı teknik sınıf olması nedeniyle vekalet ücreti istemektedir.

     Bu durumda vekalet ücreti ödenir mi ödeniyorsa hangi oranlarda hesaplama yapılır. Ayrıca diğer müdürlükler de vekalet ücreti istemektedirler. Çünkü Belediyemizde maaş uzmanı yada bordro birimi olmadığından çevre belediyelerde ki uygulamalarda bazen faydalanıyoruz.

          Saygılar

1 cevap

7 Kasım 2021 C.Özyardımcı cevapladı

Değerli abonemiz,

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86 ncı maddesi uyarınca; memurların kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine kurum içinden veya diğer kurumlardan veya açıktan vekil atanabilir.
Bir görevin memurlar eliyle vekaleten yürütülmesi halinde aylıksız vekalet asıldır.
Ancak, ilkokul öğretmenliği (Yaz tatili hariç), tabiplik, diş tabipliği, eczacılık, köy ve beldelerdeki ebelik ve hemşirelik, mühendis ve mimarlık, veterinerlik, vaizlik, Kur'an kursu öğreticiliği, imam-hatiplik ve müezzin-kayyımlığa ait boş kadrolara Maliye Bakanlığının izni (mahalli idarelerde izin şartı aranmaz) ile, açıktan vekil atanabilir.
Aynı kurumdan ayrılmalar dolayısıyla atanan vekil memurlara vekalet görevinin 3 aydan fazla devam eden süresi için, kurum dışından veya açıktan atananlarla kurum içinden ilkokul öğretmenliğine atanan öğretmenler ile veznedarlık görevine atananlara göreve başladıkları tarihten itibaren vekalet aylığı ödenir.
Bu Kanuna tabi kurumlarda çalışan veteriner hekim veya hayvan sağlık memurları, veteriner hekim veya hayvan sağlık memuru bulunmayan belediyelerin veterinerlik veya hayvan sağlık memurluğu hizmetlerini ifa etmek üzere bu hizmetlerle ilgili kadrolara vekalet aylığı verilmek suretiyle atanabilirler.
Yukarıda sayılan haller dışında, boş kadrolara ait görevler lüzum görüldüğü takdirde memurlara ücretsiz olarak vekaleten gördürülebilir.

Bu Kanuna tabi kurumlarda, mali, nakdi ve ayni sorumluluğu bulunan saymanlık kadrolarının boşalması halinde bu kadrolara işe başladıkları tarihten itibaren vekalet aylığı verilmek suretiyle memurlar arasından atama yapılabilir.

Ayrıca; 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 175 inci maddesinde vekalet aylığı ödenebilmesi için vekilin asilde aranan şartları taşıması zorunlu kılınmıştır. Buna göre; Vekalet aylığı ödenebilmesi için;

- Boş bir kadroya vekaleten atanmanın yapılmış olması, (dolu kadroya vekalet etmede ödeme yapılmaz)

-Vekaleten atanılan kadroda aranan tüm niteliklere haiz olunması, ve atama onayında vekaletin üç ayı için ödeme yapılmayacağının üç ayı geçmesi halinde vekalet aylığının ödeneceğine dair şerhin düşülmesi gerekmektedir.

-Vekaleten görevlendirmenin Devlet Memurları Kanunu'nun 86 ıncı maddesi kapsamında yapılmış olması,

- Vekaleten yürütülen memuriyet görevinde 3 (üç) aylık sürenin dolmuş olması şarttır, dolayısıyla ilk üç aylık vekalet dönemi için vekalet aylığının ödenemeyeceği üç aylık süre bitiminden sonra yürütülen vekalet görevlerinde vekilin asilde aranan şartları taşıması halinde vekalet aylığı ödenebileceği görüşündeyiz.

Belediyenizde  belediye personel özlük işlerini yapacak insan Kaynakları ve Eğitim biriminin kurulması yada Mali Hizmetler Birimi bünyesinde personel maaş ve ücret bordroları ile diğer özlük işlerini düzenleyecek alt birimin kurulmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

...