Sayın abonemiz,
Kullanılan kredinin hangi finansman kaynağı kullanılmak suretiyle sağlandığı anlaşılamamıştır. Satış firmasının kendi finansmanı doğrultusunda kullanılan kredinin belediye ilişkisinin açılıma ihtiyacı vardır. Şöyle ki; banka kredisi mi, iller bankası kefaletiyle sağlanmış kredi mi, şahıs ve/veya firmadan sağlanan kredi mi şeklinde bilgi verilmesi gerektiği, Fatura henüz kesilmedi diyorsunuz belediyenize satış ve teslim gerçekleştirilmiş ise hala neden faturalandırılmadığı, faturalandırılmayan mal alımına ödeme yapılamayacağı görüşündeyiz. Bankaya da yatırılan bir tutar yok cümlesini de kavrayamadık ki nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair açıklama yapabilelim.
Faturalandırılmadan mal satışlarının yapılamayacağı dolayısıyla belediye giderleri ve Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği uygulaması bakımından harcama veya herhangi bir ödeme gerçekleştirilemeyeceği, 213 sayılı V.U.K. ilgili hükümleri gereğince ticari malların sevk irsaliyesi ve faturasız seyrüsefer yapamayacağı satışa konu malların sevk irsaliyesi ve fatura olmaksızın taşınamayacağı aynı şekilde 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 232 nci maddesi uyarınca; Sattıkları emtia veya yaptıkları işler için fatura vermek ve bunlara da fatura istemek ve almak mecburiyetindedirler.
Araç alımı ve borçlanmanın 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 68 inci maddesine uygun yapılıp yapılmadığı, 237 sayılı Taşıt Kanunu’nun 10 uncu maddesi uyarınca belediye meclisinden karar alınıp alınmadığı alınmış ise nasıl bir karar alındığı vd. hususlar tarafımızdan bilinmemektedir.
Kısa vadeli iç mali borçlanmaların 300, 381, 630, 830, 835,905, 900, 102, 600, 103, hesaplarında uzun vadeli iç mali borçların ise 400, 481, 630, 830, 835, 905, 900, 102, 600 hesaplarında izlenmesi gerektiği değerlendirilmektedir.
işlem akışıyla ilgili olarak yani tarafınızdan yürütülen işlemlerin neler olduğu hususunda açıklayıcı somut bilgi olmaksızın sorunuzun cevaplandırılmasına yani muhasebeleştirilmesinin nasıl yapılması gerektiğine dair cevap vermemize imkan bulunmamaktadır.