Sayın abonemiz,
Belediye Personelinin atanması 5393 sayılı Kanunun 49 memur atamaları 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun ilgili hükümlerine göre yapılmaktadır. Belediyelerde atama ve yer değiştirme yetkisi belediyenin üst yönetcisi, ita amiri olan belediye başkanına aittir.
Belediyenize memurların İlk atamalarında Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının yürürlükte bulunan “Mahalli İdarelere İlk Defa Atanacaklara Dair Sınav ve Atama Yönetmeliği uyarınca işlem yapılması,
Üst görevlere atama ve unvan değişiklikleri yapılması Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca hazırlanarak yürürlüğe konulan ve halen yürürlükte bulunan “Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümlerine uygun işlem yapılması gerektiği görüşündeyiz.
Konuyla ilgili her yıl Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından konuyla ilgili Genelge yayımlanmakta Genelgenin yayımı tarihinden itibaren bildirilecek tarihe kadar görevde yükselme sınavlarına katılması düşünülen personel listesi valilik aracılığıyla Bakanlığa bildirilmekte programlanan eğitimleri tamamlayanların sınava alınmasıyla sonuç ilanından sonra göreve yükselme iş ve işlemleri tamamlanmaktadır.
Konunun yukarıda bahsi geçen Kanun ve Yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi ve konuyla ilgili yayımlanan Bakanlık Genelge ve duyurularının takip edilmesi gerektiği görüşündeyiz.