Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

iki Yıllık Büro Yönetimi ve Sekreterlik Mezunu bir kişiyi (Programcı Sertifikası bulunmaktadır) 5393 Belediye Kanununun 49. maddesine göre sözleşmeli personel olarak çalıştırabilir miyiz?

1 gösterim
4 Temmuz 9- Diğer kategorisinde misafir sordu
iki Yıllık Büro Yönetimi ve Sekreterlik Mezunu bir kişiyi (Programcı Sertifikası bulunmaktadır) 5393 Belediye Kanununun 49. maddesine göre sözleşmeli personel olarak çalıştırabilir miyiz?

1 cevap

6 Temmuz C.Özyardımcı cevapladı

Sayın abonemiz,

7433 Sayılı Devlet Memurları Kanunu Ve Bazı Kanunlar İle 663 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 6 ncı maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49 uncu maddesine eklenen hükmü uyarınca;

 “Sözleşmeli personelin işe alınması memur kadrolarına ilk defa alınma usulüne tabidir. Sözleşmeli personelden üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar talepleri hâlinde sözleşmeli personel olarak çalıştırılmalarına esas alınan memur kadrolarına atanır. Bu kapsamda memur kadrolarına atananların bir yıl süreyle diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakli yapılamaz. Bunların sözleşmeli personel pozisyonlarında geçirdikleri hizmet süreleri, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir. Bunlar, atandıkları kadronun mali ve sosyal haklarına göreve başladıkları tarihi takip eden aybaşından itibaren hak kazanır ve önceki pozisyonlarında aldıkları mali ve sosyal haklar hakkında herhangi bir mahsuplaşma yapılmaz.” Denilmektedir.

Mahalli İdarelere İlk Defa Atanacaklara Dair Sınav Ve Atama Yönetmeliğinin Atama usulü başlıklı 5 inci maddesinde, Mahalli idarelerde boş bulunan memur kadrolarına merkezi yerleştirme yoluyla veya idare tarafından yapılacak sınavla açıktan atama yapılabileceği ve atama yapılacak kadro unvanı ve sayıları için ilgisine göre Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığından izin alınacağını, atama izni verilen kadrolara her iki usûl ile de memur alımı yapılabilir. İzin verilmeyen kadrolar için merkezi yerleştirmeye başvurulamaz, duyuru ve sınav yapılamaz açıklamasına yer verilmiştir. Aynı yönetmelikte yapılması gereken diğer hususlara ilişkin açıklamalara yer verilmiştir.

2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı genelgesi uyarınca üç yıl süre ile ancak ölüm, istifa ve emeklilik durumunda boşalan kadrolara atama yapılabileceği açıklamasına yer verilmiştir.

            Mevzuatın öngördüğü prosedüre uygun işlem yapılması, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından “Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü” izin alınması durumunda programcı sertifikasına sahip iki yıllık büro yönetimi ve sekreterlik mezunu birisini 5393 sayılı Kanun’un 49 uncu maddesine göre atayabileceğiniz görüşündeyiz.

...