Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

AKARYAKIT İHALE KOMİSYONUN BELİRLENMESİ NASIL OLUR?

169 gösterim
27 Aralık 2016 8- İhale kategorisinde LEVENT sordu
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNA GÖRE AKARYAKIT İHALEMİZ BİTMİŞ OLUP, YENİ AKARYAKIT İHALESİNE ÇIKARKEN İHALE KOMİSYON ÜYELERİNİ SEÇERKEN İHALE KOMİSYONUNDA AYNİYAT SAYMANI VEYA AMBAR MEMURUNUN OMASI GEREKİR Mİ VEYA BU KOMİSYONDA HANGİ MEMURUN ZORUNLU OLMASI GEREKİR? TŞK EDERİM KOLAY GELSİN HOCAM.

1 cevap

28 Aralık 2016 S.YÜCEL cevapladı

4734 sayılı KİK'nun 'İhale Komisyonu' başlıklı 6'ncı maddesinde " İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, ilgili idare personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya malî işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla kurulacak en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dahil olmak üzere görevlendirir. İhaleyi yapan idarede yeterli sayı veya nitelikte personel bulunmaması halinde, bu Kanun kapsamındaki idarelerden komisyona üye alınabilir. Gerekli incelemeyi yapmalarını sağlamak amacıyla ihale işlem dosyasının birer örneği, ilân veya daveti izleyen üç gün içinde ihale komisyonu üyelerine verilir. İhale komisyonu eksiksiz olarak toplanır. Komisyon kararları çoğunlukla alınır. Kararlarda çekimser kalınamaz. Komisyon başkanı ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur. Karşı oy kullanan komisyon üyeleri, gerekçesini komisyon kararına yazmak ve imzalamak zorundadır. İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar, komisyon başkan ve üyelerinin adları, soyadları ve görev unvanları belirtilerek imzalanır." denildiğinden, komisyon üyelerinin tespiti ihale (harcama) yetkilisinin takdirindedir.

...