Mahalli İdarelere Hizmet Derneği Soru Cevap Platformu Sitede soru sormak için üye olmanız gerekmektedir.

Belediye yayın bürosundan yapılan ilanların düzenlenmesi hakkında

116 gösterim
23 Ocak 2017 9- Diğer kategorisinde Mehmet POLAT sordu
İyi günler hocam

Belediye yayın bürosundan hoparlör ile yapılan ilanın yasal bir dayanağı varmıdır,

Bu ilana dair okunuşu ile ilgili esasları belirten yönetmelik vb. varmıdır,

Yoksa kendimiz konu ile ilgili meclisimizden yönetmelik çıkarabilirmiyiz

(Örn: ilan saat:0900-16.00 arasında yapılır, 1000 harfden fazla olmaz gibi bir düzenleme ve kaide getirebilirmiyiz.)

Tşk ederim.

1 cevap

24 Ocak 2017 S.YÜCEL cevapladı

2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nun 'Ücrete tabi işler:' başlıklı 97'nci maddesinde "Belediyeler bu Kanunda harç veya katılma payı konusu yapılmayan ve ilgililerin isteğine bağlı olarak ifa edecekleri her türlü hizmet   için belediye meclislerince düzenlenecek tarifelere göre ücret almaya yetkilidir. Belediye'ye tekel olarak verilmiş işler kendi özel hükümlerine tabidir." denilmiş olup, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 18'nci maddesinin( f)  bendinde de "Kanunlarda vergi, resim, harç ve katılma payı konusu yapılmayan ve ilgililerin isteğine bağlı hizmetler için uygulanacak ücret tarifesini belirlemek." belediye meclislerinin yetkileri arasında sayılmıştır.

Bu bağlamda, hizmetin ve karşılığının ne şekilde alınacağı hususu ve konulacak kriterler, belediye meclislerinin yetkisi dahilindedir.

...